Ofte stilte spørsmål

Ofte stilte spørsmål

FRAKT OG LEVERING

Hvem sender kassa, hvordan får jeg den og hvor lang tid tar det?

MANNEKASSA HAR FRI FRAKT, SÅ DU TRENGER IKKE TENKE PÅ EKSTRAKOSTNADER!
Vi sender Mannekassa over hele Norge og vi har et samarbeid med Posten/Bring. Ved å bruke Posten/Bring gir vi deg som kunde fordeler som trygg og pålitelig transport samt desidert flest hentepunkter i landet. Du kan velge om kassa skal sendes til ditt nærmeste postkontor/post i butikk, eller om du vil ha den levert på døren (på-døren tillegg kr.50,-). Når kassa er sendt fra oss får du en mail med sporingsnummer og link. Du vil motta en hentekode på SMS når kassa er klar for utlevering.

HVOR LANG TID TAR DET?
Leveringstiden fra du bestiller vil være ca. 3-7 dager avhengig av hvor du bor og med forbehold om høytider og ferier. De aller fleste får kassa innen 2-4 dager. Kasser som blir bestilt fredag eller lørdag kan ha noe lenger leveringstid. Leveringstiden kan være kortere, eller variere litt avhengig av pågang. Ta kontakt med oss hvis du lurer på konkret leveringstid på din bestilling. Når kassen er levert til posten fra oss får du antatt leveringsdag når du sporer pakken.

Varer som skal graveres kan ved stor pågang kreve litt lengre tid å produsere og som oftest er produksjonstiden ca. 1 dag.

Alle varer er 100% forsikret fra oss og er noe som helst i veien med tingene du får, så retter vi dette opp pronto!

Jeg har dårlig tid, kan jeg hente kassa selv?

Ja det kan du. Vi holder til like ved E6/Mosseporten ved Moss og er lett tilgjengelige herfra. Bare gjør en avtale på: 41472526 eller post@mannekassa.no så avtaler vi når kassa kan hentes. Vi kan også avtale henting i Rygge og Horten i Vestfold.

Sender dere til Svalbard?

Ja det gjør vi, men. Posten har innført et eget gebyr på pakker som sendes til Svalbard. Av denne grunn blir hver bestilling belastet med dette gebyret som f.t. er kr 236,- .

BETALING OG PRISER

Hvordan betaler jeg?

For å si det først som sist, skal du ha en gave til mannen som har alt er det er 100% sikkert å handle på Mannekassa.no. Vi foretar ingen transaksjoner lokalt, all betaling går via våre transaksjonsleverandører Klarna, PayPal eller Vipps. Dette er store sikre aktører som håndterer betalingsløsninger for millioner av bedrifter verden over og ditt kjøp er totalt beskyttet av disse.

Betalingsalternativer. Hvordan fungerer "Betal senere" eller "Del opp betalingen" med Klarna?

Slik fungerer det. Kjøp nå, betal senere med Klarna.

Vi er glade for å kunne fortelle deg at vi samarbeider med Klarna for å tilby deg flere betalingsmetoder på betalingssiden. Nå kan du få det du vil ha når du vil ha det på en trygg og enkel måte. Slik fungerer det: Steg 1. Legg produktene i handlekurven og velg Klarna når du går til kassen. Steg 2. Oppgi personopplysninger, og du får vite med en gang om du er godkjent. Steg 3. Klarna sender deg en e-post med bekreftelse og deretter påminnelser når du skal betale. Steg 4. Fremtidige Klarna-kjøp kan nå fullføres med et klikk.

 

BETALINGSALTERNATIVER

Betal senere: Betal alt innen 14 dager etter at varene er sendt. Ingen forskuddsbetaling, ingen renter og ingen gebyrer når du betaler i tide.

Kort eller bankbetaling: Med kort eller bankbetaling kan du betale kjøpene dine kjapt, sikkert og enkelt på tre ulike måter. Du kan koble kortene dine og bankkontoen din til Klarna første gangen du skal betale noe, eller gjøre det på forhånd i Klarna-appen. Klarna husker informasjonen din så du kan handle og betale enda smidigere neste gang.

Bankoverføring: Betal med bankkontoen din og godkjenn kjøpet med BankID. Pengene trekkes direkte.

Trekk fra bankkonto: Pengene trekkes fra din tilknyttede konto i løpet av to bankdager etter at ordren er sendt.

Kort: Betal med valgfritt kort. Pengene reserveres direkte i forbindelse med kjøpet.

Finansiering-engangsavtale: Fullfør en enkel, 4-trinns kredittsøknad med top-of-mind-informasjon. Du får svar umiddelbart om du er godkjent og kan fullføre bestillingen med en gang.

Månedlige betalinger: Du vil utføre den månedlige betalingen online eller i appen vår ved hjelp av bankoverføring eller kortbetalinger. Vi vil varsle deg når det er tid for å gjøre betalingen hver måned.

 

Om Klarna: Klarna er opptatt av å skape verdens beste handleopplevelse. Vi mener at betaling handler om mye mer enn hvordan vi sender penger. Derfor gir våre smidige betalingsmetoder deg mer tid, kontroll og glede, slik at du kan fortsette å gjøre det du liker best.

80 millioner kunder bruker Klarna.

190 000 butikker rundt om i verden samarbeider med oss.

Har tilbudt nettbasert betaling i 14 år.

RETUR, ANGRERETT, REKLAMASJON OG GARANTI

Jeg angrer på kjøpet, kan jeg kansellere?

Såfremt vi ikke har sendt bestillingen din kan du bare sende oss en melding og vi kansellerer kjøpet og returnerer hele kjøps-summen umiddelbart. Er kassen sendt fra oss sender du en melding også kan vi omdirikgere pakken.

Vi har aldri møtt noen som angrer på en Mannekasse, men skulle det mot formodning skje følger vi selvfølgelig kjøpsloven som sier 14 dager å angre på. Ikke bare følger vi kjøpsloven men også kardemommeloven og vi vil at du skal være fornøyd med å ha kjøpt en Mannekasse, er det noe som plager deg, skal vi være snill og grei og forsøke å ordne opp selv om det har gått 14 dager, bare kontakt oss.

Retur

Har du mottat kassa og angrer, eller mottaker ikke var fornøyd? Du får alle pengene tilbake hvis du returnerer kassen med alle varene ubrukt og intakt innen fristen. Fyll ut angreskjema, pakk det trygt og fint sammen og send til:

Retur Mannekassa Tiro-Trade AS. Solgaard Skog 15c, 1599 MOSS Norge

(Noen ganger kjøper man en gave som ikke skal gis bort før om 14 dager. Da kan det være litt vanskelig å se om varene er i orden uten å åpne kassa. Skulle det være noe å klage på selv etter angrefristen så siifra, så skal vi komme til en løsning)

Reklamasjon og garanti

REKLAMASJON

Er omtrent det samme som en garanti. Du har full reklamasjonsrett og det betyr at hvis noen av komponentene i en kasse (eller hele kassa) ikke lever opp til dine forventninger eller ikke fungerer optimalt har du rett til å klage. Vi vil da gjøre en av følgende ting. Prøve å reparere varen, sende deg en ny eller gi deg en kompensasjon på prisen og sende deg litt penger. Uansett må du kontakte oss så skal vi fikse det.

 

GARANTI

Du gir oss penger og vi gir deg en Mannekasse, når det er gjort har vi knyttet et gjensidig bånd av trust som ikke lett skal brytes. Mannekassa gir deg 2 års garanti på alle typer produksjonsfeil som var tilstede under kjøpet, eller skade som kommer etter det vi anser som normalt bruk. Mannekassene består av 100 vis av produkter av forskjellig størrelse og kvalitet så det er egentlig vanskelig å gi en flat garanti på alle kassene. Men som sagt, vi følger Kardemommeloven og vil at alle skal ha det fint og være snille og greie, så bruk reklamasjonsretten, ta kontakt med oss og vi vurderer hvert tilfelle seriøst.

Generelle kjøpsbetingelser

Generelt

Dette kjøpet er regulert av den nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Med forbrukerkjøp menes her salg av vare til forbruker som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet, og når selgeren opptrer i næringsvirksomhet med salg av varer over internett.

Salg til forbrukere er blant annet regulert i forbrukerkjøpsloven og angrerettsloven.

Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av opplysningene selgeren gir om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken (herunder blant annet opplysninger om varens art, mengde, kvalitet, andre egenskaper, pris og leveringsbetingelser), eventuell direkte korrespondanse mellom partene (for eksempel e-post) samt disse salgsbetingelsene.

Ved motstrid mellom opplysningene selgeren har gitt om kjøpet i bestillingsløsningen i nettbutikken, direkte korrespondanse mellom partene og vilkårene i salgsbetingelsene, går direkte korrespondanse mellom partene og opplysningene gitt i bestillingsløsningen foran salgsbetingelsene, så fremt det ikke strider mot bindende lovgivning.

Partene

Selger

Firmanavn: Mannekassa AS -
Kontaktadresse: Solgaardskog 15c, 1599 Moss
E-post: post@mannekassa.no
Telefon: 41472526
Organisasjonsnr.: 923209786

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

Priser

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift om ikke kjøper velger å vise priser uten mva eller er registrert som bruker fra et land utenfor Norge. Opplysninger om de totale kostnadene kjøperen skal betale, inklusive alle avgifter (merverdiavgift, toll, og lignende) og leveringskostnader (frakt, porto, fakturagebyr, emballasje med videre) samt spesifisering av de enkelte elementene i totalprisen, gis i bestillingsløsningen før bestilling er foretatt. (Vareleveranser til utlandet, Svalbard eller Jan Mayen skal selges uten tillegg av merverdiavgift.)

Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperens bestilling er mottatt av selgeren. En part er likevel ikke bundet av avtalen hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

Ordrebekreftelse

Du mottar en ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter at kjøpet er gjennomført. Det anbefales at kjøperen kontrollerer at ordrebekreftelsen stemmer overens med bestillingen med hensyn til antall, varetype, pris osv. Er det ikke samsvar mellom bestillingen og ordrebekreftelsen, bør kjøperen ta kontakt med selger så snart som mulig.

Betaling

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling. Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Levering m.v.

Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte, på det sted og til det tidspunkt som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen eller e-post som følger med ordrebekreftelse, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid og senest 30 dager etter bestillingen fra kunden. Skal selgeren sørge for at varen blir sendt til kjøperen, plikter han å få varen fraktet til bestemmelsesstedet på egnet måte og på vanlige vilkår for slik transport. Bestemmelsesstedet er hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene.

Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.

Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt.

Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Har kjøperen ikke mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettsskjema, vil angrefristen likevel gå ut 3 måneder etter at varen er mottatt. Dersom kjøperen ikke har fått informasjon om angrerett i det hele tatt, vil fristen være 1 år.

Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.

Kjøperen skal uten unødig opphold, og senest 14 dager fra melding etter angreretten ble gitt, sende varene tilbake, eller overlevere dem til selgeren dersom selgeren ikke har tilbudt seg å hente varene.

Dersom kjøperen uttrykkelig har valgt en annen type levering enn standardleveringen som selgeren tilbød, skal selgeren likevel ikke betale tilleggskostnadene dette medførte.

Tilbakebetaling skal skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra da selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Med mindre noe annet uttrykkelig er avtalt med kjøperen, skal tilbakebetalingen skje ved bruk av samme betalingsmiddel som kjøperen benyttet. Kjøperen skal ikke betale noen form for gebyr som følge av tilbakebetalingen.

Selgeren kan holde tilbakebetalingen tilbake til varene er mottatt, eller til kjøperen har lagt frem dokumentasjon på at varene er sendt tilbake. Dette gjelder ikke når selgeren har tilbudt seg å hente varene.

Kjøperen må bære kostnadene ved å returnere varene dersom angreretten brukes.

Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Selgeren kan kreve at forbrukeren erstatter verdireduksjon som følge av kjøperens håndtering av varene som ikke har vært nødvendig for å fastslå varenes art, egenskaper og funksjon.

Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.

Undersøkelse av varen

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler. Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon jf. kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Fristen kan aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt da forbrukeren oppdaget mangelen.

Reklamasjon må likevel skje senest to år etter at kjøperen overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lengre, er reklamasjonsfristen fem år. Ved forsinkelse må krav rettes selger innen rimelig tid etter at leveringstiden er kommet og varen ikke er levert. Dersom varen er betalt med kredittkort, kan kjøperen også velge å reklamere og sende kravdirekte til kredittyter (kredittkortselskapet). Meldingen til selgeren eller kredittyter bør være skriftlig (e-post, telefaks eller brev).

Kjøperens rettigheter ved forsinkelse

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning fra selgeren.

Oppfyllelse: Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, kan kjøperen fastholde kjøpet og sette en rimelig tileggsfrist for oppfyllelse fra selgeren. Kjøperen kan likevel ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikkekan overvinne eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selgeren at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Faller vanskene bort innen rimelig tid, kan forbrukeren kreve oppfyllelse.

Heving: Kjøperen kan heve avtalen med selgeren dersom forsinkelsen er vesentlig eller hvis selgeren ikke leverer varen innen den tilleggsfristen for oppfyllelse som kjøperen har fastsatt. Kjøperen kan likevel ikke heve avtalen mens tilleggsfristen løper, med mindre selgeren har sagt at han eller hun ikke vil oppfylle innen fristen.

Erstatning: Kjøperen kan videre kreve erstatning for tap han eller hun lider som følge av forsinkelsen fra selgerens side jf. forbrukerkjøpslovens § 24.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf. denne kontraktens punkt om "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”.

Kjøperens rettigheter ved mangel

Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellom retting og omlevering, kreve prisavslag, kreveavtalen hevet og erstatning fra selgeren.

Retting eller omlevering: Dersom varen har en mangel, kan kjøperen kreve at selgeren retter mangelen eller omleverer tilsvarende vare. Selgeren kan motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader.

Selgeren skal foreta rettingen eller omleveringen innen rimelig tid. Retting eller om levering skal foretas uten kostnad for kjøperen, uten risiko for at kjøperen ikke får dekket sine utlegg og uten vesentlig ulempe for kjøperen. Selgeren kan ikke foreta mer enn to forsøk på retting eller omlevering for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere forsøk er rimelig.

Selv om kjøperen verken krever retting eller omlevering, kan selgeren tilby retting eller omlevering dersom dette skjer uten opphold. Dersom selgeren sørger for slik retting eller omlevering, kan kjøperen ikke kreve prisavslag eller heving.

Prisavslag: Dersom mangelen ikke rettes eller omleveres, kan kjøperen kreve forholdsmessig prisavslag.

Heving: I stedet for prisavslag kan kjøperen heve avtalen, unntatt når mangelen er uvesentlig.

Erstatning: Kjøperen kan også kreve erstatning for økonomisk tap han eller hun lider som følge av at varen har en mangel jf. forbrukerkjøpslovens § 33.

Kjøperen må melde krav til selgeren ved reklamasjon jf denne kontraktens punkt "Reklamasjon ved mangel og frist for å melde krav ved forsinkelse”. Reglene om reklamasjon gjelder i tillegg til, og uavhengig av, reglene om angrerett og eventuelle garantier stilt av selger.

Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt erstatning fra kjøperen. Selgeren kan også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og gebyr ved ikke- forskuddsbetalte uavhentede varer.

Oppfyllelse: Dersom kjøperen ikke betaler, kan selgeren fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen (oppfyllelse). Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet. • Heving: Ved vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøper, kan selgeren heve avtalen. Selgeren kan likevel ikke heve etter at kjøpesummen er betalt.

Selgeren kan også heve kjøpet dersom kjøperen ikke betaler innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse som selgeren har fastsatt. Selgeren kan likevel ikke heve mens tilleggsfristen løper, med mindre kjøperen har sagt at han eller hun ikke vil betale.

Erstatning: Selgeren kan kreve erstatning fra kjøperen for økonomisk tap han eller hun lider som følge av kontraktsbrudd fra kjøperens side jf. forbrukerkjøpslovens § 46.

Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr: Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selgeren kreve renter av kjøpesummen etter lov om renter ved forsinket betaling. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til inkasso, og kjøperen kan da bli holdt ansvarlig for gebyrer etter lov om inkassovirksomhet og annen inndrivning av forfalte pengekrav.

Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer: Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selgeren belaste kjøper med et gebyr på kr 500,- + frakt tur/retur. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.

Garanti

Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt "Kjøperens rettigheter ved forsinkelse" og "Kjøperens rettigheter ved mangel".

Personopplysninger

Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Personopplysningene til kjøper under 15 år kan ikke innhentes med mindre selgeren har samtykke fra foreldre eller foresatte. Kjøperens personopplysninger skal kun utleveres til andre hvis det er nødvendig for at selgeren skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.Selgeren kan kun innhente kjøperens personnummer dersom det er saklig behov for sikker identifisering og slik innhenting er nødvendig.

Hvis selgeren vil benytte kjøperens personopplysninger til andre formål, for eksempel til å sende kjøperen reklame eller informasjon ut over det som er nødvendig for å få gjennomført avtalen, må selgeren innhente kjøperens samtykke ved avtaleinngåelsen. Selgeren må gikjøperen informasjon om hva personopplysningene skal brukes til og om hvem som skal bruke personopplysningene. Kjøperens samtykke må være frivillig og avgis ved en aktiv handling, for eksempel ved avkrysning.

Kjøperen skal enkelt kunne kontakte selgeren, for eksempel pr telefon eller e-post dersom han eller hun har spørsmål om selgerens bruk av personopplysninger eller hvis han eller hun ønsker at selgeren sletter eller endrer personopplysningene.

Cookies

Vår nettbutikk inneholder såkalte cookies. Du kan se deg rundt i Internettbutikken uten cookies, men du kan ikke handle. Vi bruker cookies for å håndtere innholdet i din handlekurv. Det er en tekstfil som lagres på din datamaskin. Vi lagrer også informasjon om du har valgt å se kategorisidene med eller uten bilder.Dersom din webleser eller brannmur er innstilt til å hindre lagring av cookies kan nettsiden slutte å fungere eller du kan få problemer med å gjennomføre et salg.

Konfliktløsning

Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Kjøperen kan ta kontakt med Forbrukerrådet for å få bistand i en eventuell tvist med selger. Dersom minnelig løsning ikke oppnås etter megling i Forbrukerrådet, kan partene skriftlig begjære at Forbrukerrådetfremmer tvisten for Forbrukertvistutvalget. 13) Vedtak av Forbrukertvistutvalget er rettskraftig fire uker etter forkynning. Før vedtaket er rettskraftig, kan partene, ved innsendelse av stevning til Forbrukertvistutvalget, bringe vedtaket inn for tingretten.

13) Se lov av 01. mars 2017 Lov om Forbrukerklageutvalget (forbrukerklageloven).

ALT DET ANDRE MAN LURER PÅ

Hvorfor heter det mannekassa? Er ikke det mannssjåvenistisk og diskriminerende?

Bittelitt sjåvinistisk, men ikke diskriminerende:-)

Mannekassa liker damer og damer utgjør 90% av kundene våre. Vi får noen henvendelser fra damer som er sure fordi de også kan bruke villmarksutstyr, gitarutstyr og cocktailsett. Alle våre varer er tilgjengelige i en velutstyrt sportsbutikk og på nettet, vi diskriminerer ingen, det er bare å kjøpe et annet sted hvis du vil ha en kasse uten mann på.

Det heter Mannekassa fordi det er et gavekonsept, et markedsføringsgrep. Det er ment til menn, at man kan kjøpe en gave til en mann og gå utfra at det er ting han mest sannsynlig liker. En innholdsrik gave som vil glede en mann det ellers kan være vanskelig å kjøpe gaver til. Det skal være litt tøft og man skal vise at man er mann ved å klare å åpne den med bare nevene.

Det er være lov å la menn være menn og være litt barnslig noen ganger. Senk skuldrene, pust dypt og ta det med ro, det er bare moro.

Hvorfor er det så dyrt?

Mannekassa koster mye, men det er ikke dyrt. Hvis man skal si det er dyrt må man ha noe å sammenligne med. Vi kjøper ikke inn kasser fra en leverandør og selger videre. Alle kassene må først lages, så pakkes og klargjøres med alle produktene. Det er mye som skal veies, lages og pakkes om før det blir en perfekt komponert Mannekasse.

Mannekassa er en unik greie, et konsept hvor varene er pakket i en tøff, solid transportkasse. Engasjementet hos mottakeren når han prøver å åpne kassa, spenningen om hva som er inni og gleden når man får innholdet. Det er dette man betaler for i tillegg til varene som ligger oppi. Og husk, du betaler ikke frakt.

Hva skjedde med Dynamittkassa?

Det sier seg selv, en kasse hvor man kunne lage sin egen TNT? Det var en dårlig idé.

Hvordan åpner man kassa?

Prøv hardere! (Men vær forsiktig med innholdet)